czas powstania: 1. poł. XV w.,
Göber, t. 9, s. 227
typ tekstu: Varia theologica
forma: kodeks
materiał (podłoża): perg., pap.
język: łacina
ilość kolumn: 2
wys. x szer. (blok): 30 cm, 21,5 cm
wys. x szer. (oprawa): 31 cm, 22 cm
l. kart (opisowa): I+392+I
karty ochronne: II
powstanie oprawy: XX w.
oprawa: tektura, tzw. półskórek - grzbiet i rogi skórzane lub skóropodobne; oprawa po konserwacji
sygnatura: IV_F_64
sygnatura dawna: K. N. 211 (K.N.212.?)
katalogi:
Göber, t. 9,
s. 227-230
literatura:
R. Heck, Miniatury wroclawskiego rekopisu Jakuba de Cessulis "Liber super ludum scacorum",
s. 3-49
A. Karłowska-Kamzowa, Gotyckie rękopisy iluminowane na Śląsku do 1450 r.,
s. 101-121
A. Karłowska-Kamzowa, Malarstwo śląskie 1250-1450 (1979),
s. 116
St. Solicki, Historiografia w średniowiecznych bibliotekach wrocławskich,
s. 141
K. Jażdżewski, Lubiąż. Losy i kultura umysłowa śląskiego opactwa cystersów (1163-1642),
s. 208
Średniowieczna książka rękopiśmienna jako dzieło sztuki,
s. 21, 128-129
A. Karłowska-Kamzowa, Społeczeństwo średniowieczne na szachownicy życia,
s. 84, 87-91
J. Gromadzki, Malarstwo miniaturowe na Śląsku w okresie 1380-1550,
s. passim
B. Kürbis, Recenzja pracy: R. Heck, Miniatury wroclawskiego rekopisu Jakuba de Cessulis "Liber super ludum scacorum",
s. 229
Średniowieczna książka rękopiśmienna jako dzieło sztuki,
s. 21, 128-129