czas powstania: 2. poł. XIII w.,
Göber, t. 2, s. 189
typ tekstu: Antiphonarium
forma: kodeks
materiał (podłoża): perg.
język: łacina
ilość kolumn: 1
wys. x szer. (blok): 30,5 cm, 21 cm
wys. x szer. (oprawa): 33,5 cm, 23 cm
l. kart (opisowa): VII+177
karty ochronne: VII
powstanie oprawy: nowożytność
typ oprawy: zdobiona
oprawa: deski obciągnięte skórą z tłoczeniami: ornament liniowy i florystyczny; ślady po 4 guzach ochronnych narożnych oraz 1 środkowym na przedniej okładce (tak samo na tylnej); na przedniej okładce wytłoczone: „A(ndreas II) A(bbas) H(einrichoviensis) MDCXV.”; ślady po 2 zapięciach; 4 zwięzy na grzbiecie
sygnatura: I_F_403
katalogi:
Göber, t. 2,
s. 189
literatura:
Notae musicae artis: notacja muzyczna w źródłach polskich XI-XVI wieku,
s. 194
K. Jażdżewski, Biblia henrykowska I F 13 i Psałterz trzebnicki I F 440,
s. 109-119
K. Jażdżewski, Dzieła kaligraficzne mnicha Jakuba,
s. 21-44
W. Schenk, W jaki sposób można ustalić czas powstania oraz miejsce pochodzenia i używania śląskich rękopisów liturgicznych?,
s. 35, 37
K. Jażdżewski, Lubiąż. Losy i kultura umysłowa śląskiego opactwa cystersów (1163-1642),
s. 177, 181, 182, 191, 200, 202, 206, 209, 211, 213, 231-232
D. Tabor, Iluminacje cysterskich kodeksów śląskich XIII wieku. Rozprawa doktorska,
s. passim