czas powstania: 1. poł. XIII w.,
Göber, t. 2, s. 184
typ tekstu: Antiphonarium
forma: kodeks
materiał (podłoża): perg.
język: łacina
ilość kolumn: 1
wys. x szer. (blok): 40 cm, 29 cm
wys. x szer. (oprawa): 41 cm, 30 cm
l. kart (opisowa): I+195
karty ochronne: I
powstanie oprawy: średniowiecze, XIX w.
oprawa: deski obciągnięte skórą z tłoczeniami: ornament liniowy i florytyczny (stemple); grzbiet XIX-wieczny; ślady po 2 zapięciach; 5 zwięzów na grzbiecie
sygnatura: I_F_399
umiejscowienie:
właściciel:
Klasztor cystersów w Lubiążu,
do 1810
katalogi:
Göber, t. 2,
s. 184
literatura:
J. Fijałek, Mistrz Jakub z Paradyża i uniwersytet krakowski w okresie soboru bazylejskiego,
s. 423, 448
K. Miaskowski, Recenzja pracy: J. Fijałek, Mistrz Jakub z Paradyża i uniwersytet krakowski w okresie soboru bazylejskiego,
s. 73, 75
D. Tabor, Iluminacje cysterskich kodeksów śląskich XIII wieku. Rozprawa doktorska,
s. passim
Monasticon Cisterciense Poloniae, T. 1,
s. 236
K. Jażdżewski, Biblia henrykowska I F 13 i Psałterz trzebnicki I F 440,
s. 109-119
K. Jażdżewski, Dzieła kaligraficzne mnicha Jakuba,
s. 21-44
K. Jażdżewski, Jeszcze o lubiąskiej tradycji kaligraficznej ‘a’ rozwidlonego,
s. 203, 205
K. Jażdżewski, Lubiąż. Losy i kultura umysłowa śląskiego opactwa cystersów (1163-1642),
s. 139, 149, 177, 181, 182, 185, 186, 187, 188, 189, 191, 192, 200, 202, 206, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214-215, 227, 228, 229, 236, 239, 245,
il. il. nr 2, 3
Notae musicae artis: notacja muzyczna w źródłach polskich XI-XVI wieku,
s. 193-194
A. Karłowska-Kamzowa, Gotyckie rękopisy iluminowane na Śląsku do 1450 r.,
s. 101-127
St. Sawicka, Les pertes des collections polonaises dans le domaine des manuscrits enluminés,
s. 301-302
W. Schenk, W jaki sposób można ustalić czas powstania oraz miejsce pochodzenia i używania śląskich rękopisów liturgicznych?,
s. 35
F. Wolnik, Liturgia godzin w diecezji wrocławskiej w XV w.,
s. 40, 61, 277
Sztuka polska romańska i przedromańska,
s. 727
R. M. Libor, Ars cisterciensis. Buchmalereien aus mittel- und ostdeutschen Klosterbibliotheken,
s. 64-66 (f. 60r)
R. M. Libor, Ars cisterciensis. Buchmalereien aus mittel- und ostdeutschen Klosterbibliotheken,
s. 67-69 (f. 131v)