czas powstania: 1473,
f. 131v: „Explicit Speciale per manus Clementis Crossen, finitum proxima feria secunda ante Simonis et Iude anno domini MoCCCCoLXXIII. Orate pro eo.”
typ tekstu: Missale speciale cum sequentiis
forma: kodeks
materiał (podłoża): perg.
język: łacina
ilość kolumn: 2
wys. x szer. (blok): 35,5 cm, 25 cm
wys. x szer. (oprawa): 38 cm, 26 cm
l. kart (opisowa): 140 (II ochr. papierowe + 136 + 2 ochr. nlb. papierowe)
karty ochronne: II+2
powstanie oprawy: nowożytność
typ oprawy: zdobiona
oprawa: renesansowa: deski obciągnięte jasną skórą z renesansowymi tłoczeniami: ornament liniowy i florystyczny; na przedniej okładce inicjały: „I. F.C.L.” (Lubensis?) oraz rok: „1617”; 2 klamry/zapięcia urwane; 4 zwięzy na grzbiecie
sygnatura: I_F_372
umiejscowienie:
właściciel:
Klasztor cystersów w Lubiążu,
do 1810
katalogi:
Göber, t. 2,
s. 147
literatura:
T. Dobrzeniecki, Quelques problmes de l’Iconographie du Christ de Douleur,
s. 373 szp. 2
J. Gromadzki, Malarstwo miniaturowe na Śląsku w okresie 1380-1550,
s. passim
K. Jażdżewski, Lubiąż. Losy i kultura umysłowa śląskiego opactwa cystersów (1163-1642),
s. 178
H. Kowalewicz, Cantica medii aevi polono-latina. T. I. Sequentiae,
s. 23
H. Kowalewicz, Polska twórczość sekwencyjna wieków średnich,
s. 171
J. Morawski, Polska liryka muzyczna w średniowieczu,
s. 21, 331
J. Morawski, Sekwencje cysterskie
St. Sawicka, Les pertes des collections polonaises dans le domaine des manuscrits enluminés,
s. 301-302