czas powstania: 1423,
kolofon na f. 247r: „Ad laudem et gloriam benedicte Trinitatis, virginis Marie et omnium sanctorum finitus est liber iste: Anno domini millesimo quadgingentesimo vicesimo tercio sub abbate domino Henrico (Leslo) anno servitutis ejus primo. Scriptoris munus sit Christus trimus et unus. Amen”
typ tekstu: Missale magnum
forma: kodeks
materiał (podłoża): perg.
język: łacina
ilość kolumn: 2
wys. x szer. (blok): 36,5 cm, 25 cm
wys. x szer. (oprawa): 38 cm, 26 cm
l. kart (opisowa): 354
powstanie oprawy: średniowiecze
oprawa: drewniane deski pokryte jasną zdobioną skórą; ornament liniowy; ślady po okuciach; jedno zapięcie z metalową końcówką zachowane
sygnatura: I_F_344
sygnatura dawna: U I 42
katalogi:
Göber, t. 2,
s. 101-102
literatura:
J. Gromadzki, Malarstwo miniaturowe na Śląsku w okresie 1380-1550,
s. passim
H. Kowalewicz, Cantica medii aevi polono-latina. T. I. Sequentiae,
s. 22, 37, 40, 42, 52, 81
W. Schenk, W jaki sposób można ustalić czas powstania oraz miejsce pochodzenia i używania śląskich rękopisów liturgicznych?,
s. 38, 43, 49, 52
K. Jażdżewski, Lubiąż. Losy i kultura umysłowa śląskiego opactwa cystersów (1163-1642),
s. 208
H. Kowalewicz, Polska twórczość sekwencyjna wieków średnich,
s. 171, 183, 185, 187, 194, 218
Średniowieczna książka rękopiśmienna jako dzieło sztuki,
s. 120-121,
il. Tab. XV, XVI, XVII
A. Świerk, Schreibstube und Schreiber des Augustiner-Chorherren-Stiftes zu Sagan im Mittelalter,
s. 130, 139, 140