Dziedzictwo kulturowe w badaniach
Biblioteki Uniwersyteckiej we Wrocławiu

Baza Danych

 
02000134

tytuł lub inne określenie treści: Graduale de tempore et de sanctis per annum, Graduale de tempore et de sanctis per annum

czas powstania: 1. poł. XIV w., Göber, t. 2, s. 202
forma: kodeks
materiał (podłoża): pap., perg.
język: łacina
ilość kolumn: 1
wys. x szer. (blok): 46 cm, 31,5 cm
wys. x szer. (oprawa): 49 cm, 34 cm
l. kart (opisowa): 150
powstanie oprawy: nowożytność
typ oprawy: zdobiona
oprawa: deski obciągnięte skórą z tłoczeniami: ornament liniowy i florystyczny; 2 zapięcia zachowane; 5 zwięzów na grzbiecie
sygnatura: I_F_412
umiejscowienie: właściciel: Klasztor cystersów w Kamieńcu Ząbkowickim, do 1810
katalogi: Göber, t. 2, s. 202-203 literatura: Notae musicae artis: notacja muzyczna w źródłach polskich XI-XVI wieku, s. 194 Monasticon Cisterciense Poloniae, T. 1, s. 169, 289 A. Karłowska-Kamzowa, Gotyckie rękopisy iluminowane na Śląsku do 1450 r., s. 101-127 A. Karłowska-Kamzowa, Malarstwo śląskie 1250-1450 (1980), s. 109 A. Karłowska-Kamzowa, Znaczenie iluminatorstwa cysterskiego, s. 377-385 J. Morawski, Polska liryka muzyczna w średniowieczu, s. 19, 21, 23, 36, 38, 39, 40, 44, 70, 75, 91, 101, 187, 188, 192, 201, 248, 296, 301, 311, 329, il. il. na s. 22, 24, 51, 62, 71, 76, 253, 264 J. Morawski, Ze studiów nad sekwencjami cysterskimi w Polsce, s. 69-88 J. Morawski, Sekwencje cysterskie W. Schenk, W jaki sposób można ustalić czas powstania oraz miejsce pochodzenia i używania śląskich rękopisów liturgicznych?, s. 35, 40, 46, 47 W. Schenk, Zagadnienie zależności kultu św. Stanisława biskupa od kultu św. Tomasza Kantauryjskiego, s. 76, 77, 82, 83, 84 Sztuka polska romańska i przedromańska, s. 785 K. Jażdżewski, Lubiąż. Losy i kultura umysłowa śląskiego opactwa cystersów (1163-1642), s. 149, 150, 197, 198, 199, 202, 206, 207, 209, 211, 214, 222-223, 235, 245, il. 17, 18 D. Tabor, Iluminacje cysterskich kodeksów śląskich XIII wieku. Rozprawa doktorska, s. passim J. Pikulik, Sekwencje Notkera Balbulusa w polskich rękopisach muzycznych, s. 66, 78 J. Pikulik, Sekwencje Adama z St. Victor w Paryżu w polskich rękopisach muzycznych, s. 164, 165, 173 H. Walther, CMAevi 1959 N 2241 Kultura Polski średniowiecznej X-XIII w., s. 555, il. tab. VII
02000134,T,013

Opis treści:

tytuł lub inne określenie treści: Proprium de sanctis

miejsce w tekście: f. 73r
02000134,T,014

Opis treści:

tytuł lub inne określenie treści: Hymni

miejsce w tekście: f. 119v
02000134,T,015

Opis treści:

tytuł lub inne określenie treści: Antiphonae

miejsce w tekście: f. 124v
02000134,T,012

Opis treści:

tytuł lub inne określenie treści: Proprium de tempore

miejsce w tekście: f. 3r
02000134,T,011

Opis treści:

tytuł lub inne określenie treści: Sequentia

miejsce w tekście: f. 1r
02000134,T,001

Znaki własnościowe:

tytuł lub inne określenie treści: karteczka Büschinga

exlibris: „Aus der Bibliothek des Klosters Camenz”
autor dokumentu: JM,
Zamknij
.
.
Moja galeria / Loguj
Login
Hasło