czas powstania: 1387,
kolofon na f. 237v: „Sub Anno domini tricentessimo octuagesimo septimo finis est proxima feria quinta post letare comparatus per Nicolaum Lemberg civem wratislaviensem”; nota własnościowa na wyklejce przedniej okładki: „Eigenthum der Haupt und Pfarrkirche St. Maria Magdalena in Breslau”
typ tekstu: Antiphonarium
forma: kodeks
materiał (podłoża): perg.
język: łacina
ilość kolumn: 1
wys. x szer. (blok): 48 cm, 32 cm
wys. x szer. (oprawa): 51 cm, 34,5 cm
l. kart (opisowa): 237
oprawa: drewniane deski pokryte żółtą skórą, ozdobioną ornamentem liniowym, roślinnym i geometrycznym; na przedniej okładce cztery okucia narożne i jedno pośrodku; na tylnej okładce cztery okucia narożne i jedno pośrodku; ślady po zapięciach
sygnatura: M_1244
literatura:
E. Kloss, Die schlesische Buchmalerei,
s. 82-83, 220
W. Schenk, Rękopisy liturgiczne dawnej Biblioteki Miejskiej we Wrocławiu (XIII-XV w.),
s. 95-96
A. Karłowska-Kamzowa, Malarstwo śląskie 1250-1450 (1979),
s. 28, 112
A. Karłowska-Kamzowa, Gotyckie rękopisy iluminowane na Śląsku do 1450 r.,
s. 106
A. Karłowska-Kamzowa, Rysunki skryptorów,
s. 174
B. Miodońska, Małopolskie malarstwo książkowe 1320-1540,
s. 122
J. Gromadzki, Malarstwo miniaturowe na Śląsku w okresie 1380-1550,
s. passim
B. Miodońska, Śląskie malarstwo książkowe,
s. 388
Malarstwo gotyckie w Polsce, t. 2: Katalog zabytków,
s. 415-416
D. Tabor, Malarstwo książkowe na Śląsku w XIV wieku,
s. 284-285
F. Wolnik, Liturgia godzin w diecezji wrocławskiej w XV w.,
s. 41, 60, 279
B. Miodońska, Małopolskie malarstwo książkowe 1320-1540,
s. 126