czas powstania: 2. poł. XIII w.,
Göber, t. 2, s. 209
typ tekstu: Graduale
forma: kodeks
materiał (podłoża): pap., perg.
język: łacina
ilość kolumn: 1
wys. x szer. (blok): 39 cm, 30 cm
wys. x szer. (oprawa): 42,5 cm, 33 cm
l. kart (opisowa): 196
powstanie oprawy: nowożytność
typ oprawy: zdobiona
oprawa: deski obciągnięte skórą z tłoczeniami renesansowymi: ornament liniowy i florystyczny; ślady po 5 okuciach na przedniej i 5 na tylnej okładce; 2 zapięcia zachowane; 5 zwięzów na grzbiecie
sygnatura: I_F_416
umiejscowienie:
właściciel:
Klasztor cystersów w Henrykowie,
do 1810
katalogi:
Göber, t. 2,
s. 209
literatura:
A. Karłowska-Kamzowa, Gotyckie rękopisy iluminowane na Śląsku do 1450 r.,
s. 101-127 (z reprod. f. 15)
A. Karłowska-Kamzowa, Znaczenie iluminatorstwa cysterskiego,
s. 377-385
A. Karłowska-Kamzowa, Malarstwo śląskie 1250-1450 (1980),
s. 112
M. Markowski, Zygmunt z Pyzdr,
s. 198
J. Morawski, Polska liryka muzyczna w średniowieczu,
s. 33-35,
il. il. na s. 194
J. Morawski, Sekwencje cysterskie,
s. ss. IV-IX (reprod. f. 183v, 189v)
W. Schenk, W jaki sposób można ustalić czas powstania oraz miejsce pochodzenia i używania śląskich rękopisów liturgicznych?,
s. 37, 39
K. Jażdżewski, Lubiąż. Losy i kultura umysłowa śląskiego opactwa cystersów (1163-1642),
s. 149, 150
B. Miodońska, Małopolskie malarstwo książkowe 1320-1540,
s. 126
Notae musicae artis: notacja muzyczna w źródłach polskich XI-XVI wieku,
s. 196, 292 et passim
Monasticon Cisterciense Poloniae, T. 1,
s. 238
J. Gromadzki, Malarstwo miniaturowe na Śląsku w okresie 1380-1550,
s. passim
H. Grüger, Der Nekrolog des Klosters Heinrichau,
s. 52
H. Grüger, Der Konvent von Heinrichau von der Reformation bis zur Säkularisation (1810),
s. 74