typ formalny: tryptyk
powstanie: 1512,
na podstawie dat i napisów na cokole w szafie oraz na kartonie odnalezionym za figurami szafy
renowacja: 1929,
odnowienie, wymiana niektórych elementów konstrukcyjnych, wprowadzenie pomalowanego papieru jako tła dla maswerków, wykonawca: artysta malarz i restaurator F. Wollny z Wrocławia, stolarz E. Pohl z Urzutów
renowacja: 1969-1970,
konserwacja polegająca na uzupełnieniu zniszczonych fragmentów baldachimów, wstawieniu w miejsce brakującej figurki św. Walentego repliki sąsiedującej z nią rzeźby, usunięciu części przemalowań, wypunktowaniu ubytków warstwy malarskiej; wykonawcy: S. Filipiak i M. Pacyna, we Wrocławiu
renowacja: 1971-1972,
konserwacja (poprzedzona badaniami) obejmująca: dezynfekcję, wzmocnienie struktury drewna, sklejenie pęknięć i odspojeń, rekonstrukcję brakujących elementów w drewnie (maswerki, jedna z rzeźb), usunięcie papieru tworzącego tło dla maswerków (pochodzącego z wcześniejszej renowacji ołtarza), zdjęcie przemalowań; wykonawca: S. Filipiak, finans. Kuria Arcybiskupia we Wrocławiu
styl obiektu: gotyk
warsztat:
pracownia północno-zachodniego Śląska pod wpływem wrocławskim
lokalizacja geograficzna: Targoszyn,
województwo: dolnośląskie,
powiat: jaworski,
gmina: Mściwojów
Literatura:
8200000002,
Ziomecka, Śląskie retabula szafowe,
s. 120
8200000012,
Skibińska, Dokumentacja… w województwie wrocławskim w latach 1970-1973,
s. 159
komentarz: Tryptyk pochodzi z kościoła w Urzutach, w czasie I wojny światowej przeniesiony do Broniszowa, a w 1929 do Targoszyna; w literaturze przedmiotu rozbieżności dotyczące czasu, zakresu i autorów renowacji