czas powstania: 2. poł. XV w.,
Göber, t. 2, s. 165
typ tekstu: Graduale de tempore et de sanctis per annum
forma: kodeks
materiał (podłoża): perg.
język: łacina
ilość kolumn: 1
wys. x szer. (blok): 44,5 cm, 31,5 cm
wys. x szer. (oprawa): 46,5 cm, 36 cm
l. kart (opisowa): XVII+291
powstanie oprawy: nowożytność
typ oprawy: zdobiona
oprawa: renesansowa: deski obciągnięte jasną skórą, bogato zdobioną/stemplowaną: ornament liniowy i florystyczny; ślady po narożnych okuciach na przedniej i tylnej okładce; ślady po 2 zapięciach/klamrach; 5 zwięzów na grzbiecie
sygnatura: I_F_387
katalogi:
Göber, t. 2,
s. 165-166
literatura:
J. Gromadzki, Malarstwo miniaturowe na Śląsku w okresie 1380-1550,
s. passim
M. Kalita, Analiza źródłoznawcza rękopisu muzycznego Ms. I F 387 z Biblioteki Uniwersyteckiej we Wrocławiu,
s. 11-138
J. Morawski, Polska liryka muzyczna w średniowieczu,
s. 41, 11, 329,
il. il. na s. 280, 282
W. Schenk, W jaki sposób można ustalić czas powstania oraz miejsce pochodzenia i używania śląskich rękopisów liturgicznych?,
s. 41
J. Pikulik, Sekwencje Notkera Balbulusa w polskich rękopisach muzycznych,
s. 66, 70, 71, 72, 74, 75, 76, 77, 78, 79
J. Pikulik, Sekwencje Adama z St. Victor w Paryżu w polskich rękopisach muzycznych,
s. 164, 174
H. Walther, CMAevi 1959 N 17175 (f. 269v)
Notae musicae artis: notacja muzyczna w źródłach polskich XI-XVI wieku,
s. 354-356, 389 et passim