czas powstania: 1. poł. XIV w.,
Göber, t. 2, s. 204
forma: kodeks
materiał (podłoża): perg.
język: łacina
ilość kolumn: 1
wys. x szer. (blok): 45 cm, 33 cm
wys. x szer. (oprawa): 47 cm, 34 cm
l. kart (opisowa): 179 (I + 176 + I; + k. 145I)
powstanie oprawy: średniowiecze, nowożytność
typ oprawy: zdobiona
oprawa: deski obciągnięte skórą z tłoczeniami: ornament liniowy (słabo widoczny, gdyż skóra jest mocno wytarta); ślady po okuciach na przedniej i na tylnej okładce; ślady po 2 zapięciach; grzbiet nowożytny (po konserwacji); 4 zwięzy na grzbiecie
sygnatura: I_F_413
umiejscowienie:
właściciel:
Klasztor cystersów w Lubiążu,
do 1810
katalogi:
Göber, t. 2,
s. 204-205
literatura:
E. J. Beer, Beiträge zur oberrheinischen Buchmalerei in der ersten Hälfte des 14. Jahrhunderts,
s. 51-52
A. Karłowska-Kamzowa, Malarstwo śląskie 1250-1450 (1980),
s. 109
A. Karłowska-Kamzowa, Gotyckie rękopisy iluminowane na Śląsku do 1450 r.,
s. 101-127 (reprodukcje f. 62v, 144r)
A. Karłowska-Kamzowa, Znaczenie iluminatorstwa cysterskiego,
s. 377-385 (z reprod. f. 145r)
A. Karłowska-Kamzowa, Uwagi o źródłach wyobrażeniowych od dziejów Polski średniowiecznej,
s. 60
Notae musicae artis: notacja muzyczna w źródłach polskich XI-XVI wieku,
s. 195
R. M. Libor, Ars cisterciensis. Buchmalereien aus mittel- und ostdeutschen Klosterbibliotheken,
s. 70-72 (I F 413, f. 144r)
R. M. Libor, Ars cisterciensis. Buchmalereien aus mittel- und ostdeutschen Klosterbibliotheken,
s. 73-75 (I F 413, f. 145r)
J. Morawski, Polska liryka muzyczna w średniowieczu,
s. 19, 25, 36, 38, 39, 40, 44, 101, 188, 192, 201, 296, 330,
il. il. na s. 26-27
J. Morawski, Sekwencje cysterskie,
s. IV-IX (reprod. f. 175r-v)
W. Schenk, W jaki sposób można ustalić czas powstania oraz miejsce pochodzenia i używania śląskich rękopisów liturgicznych?,
s. 35, 38, 52
W. Schenk, Zagadnienie zależności kultu św. Stanisława biskupa od kultu św. Tomasza Kantauryjskiego,
s. 84
K. Jażdżewski, Lubiąż. Losy i kultura umysłowa śląskiego opactwa cystersów (1163-1642),
s. 13, 140, 145, 148, 149, 190, 191, 199, 201, 202, 209, 214, 223-224, 236, 239,
il. il. nr 21, 22
B. Miodońska, Małopolskie malarstwo książkowe 1320-1540,
s. 110,
il. 28
Monasticon Cisterciense Poloniae, T. 1,
s. 237-238
Średniowieczna książka rękopiśmienna jako dzieło sztuki,
s. 100-101