czas powstania:
2. poł. XIII w.
,
Göber, t. 2, s. 189
typ tekstu: antyfonarz
forma: kodeks
materiał (podłoża): pergamin
język: łaciński
ilość kolumn: 1
wys. x szer. (blok): 30,5 cm, 21 cm
wys. x szer. (oprawa): 33,5 cm, 23 cm
l. kart (opisowa): VII+177
karty ochronne: VII
powstanie oprawy:
nowożytność
typ oprawy: zdobiona
oprawa:
deski obciągnięte skórą z tłoczeniami: ornament liniowy i florystyczny; ślady po 4 guzach ochronnych narożnych oraz 1 środkowym na przedniej okładce (tak samo na tylnej); na przedniej okładce wytłoczone: „A(ndreas II) A(bbas) H(einrichoviensis) MDCXV.”; ślady po 2 zapięciach; 4 zwięzy na grzbiecie
sygnatura: I F 403
katalogi:
Göber, t. 2
,
s.
189
literatura:
Notae musicae artis: notacja muzyczna w źródłach polskich XI-XVI wieku
,
s.
194
K. Jażdżewski, Biblia henrykowska I F 13 i Psałterz trzebnicki I F 440
,
s.
109-119
K. Jażdżewski, Dzieła kaligraficzne mnicha Jakuba
,
s.
21-44
W. Schenk, W jaki sposób można ustalić czas powstania oraz miejsce pochodzenia i używania śląskich rękopisów liturgicznych?
,
s.
35, 37
K. Jażdżewski, Lubiąż. Losy i kultura umysłowa śląskiego opactwa cystersów (1163-1642)
,
s.
177, 181, 182, 191, 200, 202, 206, 209, 211, 213, 231-232
D. Tabor, Iluminacje cysterskich kodeksów śląskich XIII wieku. Rozprawa doktorska
,
s.
passim