czas powstania:
2. poł. XIII w.
,
Göber, t. 2, s. 201
typ tekstu: graduał
forma: kodeks
materiał (podłoża): pergamin
język: łaciński
ilość kolumn: 1
wys. x szer. (blok): 48 cm, 32,5 cm
wys. x szer. (oprawa): 51 cm, 34 cm
l. kart (opisowa): 126
powstanie oprawy:
nowożytność
typ oprawy: zdobiona
oprawa:
deski obciągnięte skórą z tłoczeniami: ornament liniowy i florystyczny; na przedniej okładce wytłoczone: „1679.”; ślady po 5 okuciach na przedniej i 5 na tylnej okładce; ślady po 2 zapięciach; 5 zwięzów na grzbiecie
sygnatura: I F 411
umiejscowienie:
właściciel:
Klasztor cystersów w Kamieńcu Ząbkowickim
katalogi:
Göber, t. 2
,
s.
201
literatura:
Notae musicae artis: notacja muzyczna w źródłach polskich XI-XVI wieku
,
s.
194, 345-356, 368 et passim
Monasticon Cisterciense Poloniae, T. 1
,
s.
236, 238, 289
A. Karłowska-Kamzowa, Gotyckie rękopisy iluminowane na Śląsku do 1450 r.
,
s.
101-127 (z reprodukcją f. 9v)
A. Karłowska-Kamzowa, Malarstwo śląskie 1250-1450 (1980)
,
s.
108
A. Karłowska-Kamzowa, Znaczenie iluminatorstwa cysterskiego
,
s.
377-385
R. M. Libor, Ars cisterciensis. Buchmalereien aus mittel- und ostdeutschen Klosterbibliotheken
,
s.
61-63
J. Morawski, Polska liryka muzyczna w średniowieczu
,
s.
21, 248, 301, 303, 329
,
il.
il. na s. 251-252, 265
W. Schenk, W jaki sposób można ustalić czas powstania oraz miejsce pochodzenia i używania śląskich rękopisów liturgicznych?
,
s.
35, 37, 38, 46, 47
Sztuka polska romańska i przedromańska
,
s.
700
W. Węgrzyn-Klisowska, Muzyka w dawnym Wrocławiu
,
s.
36, 90-91, 176
K. Jażdżewski, Lubiąż. Losy i kultura umysłowa śląskiego opactwa cystersów (1163-1642)
,
s.
149, 196, 200, 202, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 219, 235
,
il.
11, 12
W. Schenk, Zagadnienie zależności kultu św. Stanisława biskupa od kultu św. Tomasza Kantauryjskiego
,
s.
76, 77, 82, 83, 84
D. Tabor, Iluminacje cysterskich kodeksów śląskich XIII wieku. Rozprawa doktorska
,
s.
passim