czas powstania:
2. poł. XIII w.
,
Göber, t. 2, s. 211
typ tekstu: graduał
forma: kodeks
materiał (podłoża): papier & pergamin
język: łaciński
ilość kolumn: 1
wys. x szer. (blok): 33,5 cm, 24 cm
wys. x szer. (oprawa): 35 cm, 25 cm
l. kart (opisowa): 2 nlb.+164
powstanie oprawy:
średniowiecze
oprawa:
deski obciągnięte skórą z tłoczeniami; ornament liniowy; ślady po 5 okuciach na przedniej i na tylnej okładce; ślady po 2 zapięciach; 6 zwięzów na grzbiecie; przednia okładka odpadła (oderwała się); tylna okładka (deska) pęknięta wzdłuż i oderwana, pozostała jedynie część okładki
sygnatura: I F 418
katalogi:
Göber, t. 2
,
s.
211
literatura:
Monasticon Cisterciense Poloniae, T. 1
,
s.
81, 397
Notae musicae artis: notacja muzyczna w źródłach polskich XI-XVI wieku
,
s.
194
K. Jażdżewski, Biblia henrykowska I F 13 i Psałterz trzebnicki I F 440
,
s.
109-119
K. Jażdżewski, Lubiąż. Losy i kultura umysłowa śląskiego opactwa cystersów (1163-1642)
,
s.
181, 202, 206
J. Morawski, Polska liryka muzyczna w średniowieczu
,
s.
21, 248, 301, 329
,
il.
il. na s. 254-255, 260-262
W. Schenk, W jaki sposób można ustalić czas powstania oraz miejsce pochodzenia i używania śląskich rękopisów liturgicznych?
,
s.
35, 38, 46, 47
W. Schenk, Zagadnienie zależności kultu św. Stanisława biskupa od kultu św. Tomasza Kantauryjskiego
,
s.
76, 77, 82, 83, 84
St. Rybandt, Średniowieczne opactwo cystersów w Rudach
,
s.
96, 103