czas powstania:
1. poł. XV w.
,
Göber, t. 9, s. 227
typ tekstu: Varia theologica
forma: kodeks
materiał (podłoża): pergamin & papier
język: łaciński
ilość kolumn: 2
wys. x szer. (blok): 30 cm, 21,5 cm
wys. x szer. (oprawa): 31 cm, 22 cm
l. kart (opisowa): I+392+I
karty ochronne: II
powstanie oprawy:
XX w.
oprawa:
tektura, tzw. półskórek - grzbiet i rogi skórzane lub skóropodobne; oprawa po konserwacji
sygnatura: IV F 64
sygnatura dawna: K. N. 211 (K.N.212.?)
katalogi:
Göber, t. 9
,
s.
227-230
literatura:
R. Heck, Miniatury wroclawskiego rekopisu Jakuba de Cessulis "Liber super ludum scacorum"
,
s.
3-49
A. Karłowska-Kamzowa, Gotyckie rękopisy iluminowane na Śląsku do 1450 r.
,
s.
101-121
A. Karłowska-Kamzowa, Malarstwo śląskie 1250-1450 (1979)
,
s.
116
St. Solicki, Historiografia w średniowiecznych bibliotekach wrocławskich
,
s.
141
K. Jażdżewski, Lubiąż. Losy i kultura umysłowa śląskiego opactwa cystersów (1163-1642)
,
s.
208
Średniowieczna książka rękopiśmienna jako dzieło sztuki
,
s.
21, 128-129
A. Karłowska-Kamzowa, Społeczeństwo średniowieczne na szachownicy życia
,
s.
84, 87-91
J. Gromadzki, Malarstwo miniaturowe na Śląsku w okresie 1380-1550
,
s.
passim
B. Kürbis, Recenzja pracy: R. Heck, Miniatury wroclawskiego rekopisu Jakuba de Cessulis "Liber super ludum scacorum"
,
s.
229
Średniowieczna książka rękopiśmienna jako dzieło sztuki
,
s.
21, 128-129