czas powstania:
1. poł. XIV w.
,
Göber, t. 2, s. 204
typ tekstu: graduał
forma: kodeks
materiał (podłoża): pergamin
język: łaciński
ilość kolumn: 1
wys. x szer. (blok): 45 cm, 33 cm
wys. x szer. (oprawa): 47 cm, 34 cm
l. kart (opisowa): 179 (I + 176 + I; + k. 145I)
powstanie oprawy:
średniowiecze, nowożytność
typ oprawy: zdobiona
oprawa:
deski obciągnięte skórą z tłoczeniami: ornament liniowy (słabo widoczny, gdyż skóra jest mocno wytarta); ślady po okuciach na przedniej i na tylnej okładce; ślady po 2 zapięciach; grzbiet nowożytny (po konserwacji); 4 zwięzy na grzbiecie
sygnatura: I F 413
umiejscowienie:
właściciel:
Klasztor cystersów w Lubiążu
katalogi:
Göber, t. 2
,
s.
204-205
literatura:
E. J. Beer, Beiträge zur oberrheinischen Buchmalerei in der ersten Hälfte des 14. Jahrhunderts
,
s.
51-52
A. Karłowska-Kamzowa, Malarstwo śląskie 1250-1450 (1980)
,
s.
109
A. Karłowska-Kamzowa, Gotyckie rękopisy iluminowane na Śląsku do 1450 r.
,
s.
101-127 (reprodukcje f. 62v, 144r)
A. Karłowska-Kamzowa, Znaczenie iluminatorstwa cysterskiego
,
s.
377-385 (z reprod. f. 145r)
A. Karłowska-Kamzowa, Uwagi o źródłach wyobrażeniowych od dziejów Polski średniowiecznej
,
s.
60
Notae musicae artis: notacja muzyczna w źródłach polskich XI-XVI wieku
,
s.
195
R. M. Libor, Ars cisterciensis. Buchmalereien aus mittel- und ostdeutschen Klosterbibliotheken
,
s.
70-72 (I F 413, f. 144r)
R. M. Libor, Ars cisterciensis. Buchmalereien aus mittel- und ostdeutschen Klosterbibliotheken
,
s.
73-75 (I F 413, f. 145r)
J. Morawski, Polska liryka muzyczna w średniowieczu
,
s.
19, 25, 36, 38, 39, 40, 44, 101, 188, 192, 201, 296, 330
,
il.
il. na s. 26-27
J. Morawski, Sekwencje cysterskie
,
s.
IV-IX (reprod. f. 175r-v)
W. Schenk, W jaki sposób można ustalić czas powstania oraz miejsce pochodzenia i używania śląskich rękopisów liturgicznych?
,
s.
35, 38, 52
W. Schenk, Zagadnienie zależności kultu św. Stanisława biskupa od kultu św. Tomasza Kantauryjskiego
,
s.
84
K. Jażdżewski, Lubiąż. Losy i kultura umysłowa śląskiego opactwa cystersów (1163-1642)
,
s.
13, 140, 145, 148, 149, 190, 191, 199, 201, 202, 209, 214, 223-224, 236, 239
,
il.
il. nr 21, 22
B. Miodońska, Małopolskie malarstwo książkowe 1320-1540
,
s.
110
,
il.
28
Monasticon Cisterciense Poloniae, T. 1
,
s.
237-238
Średniowieczna książka rękopiśmienna jako dzieło sztuki
,
s.
100-101