czas powstania:
1. poł. XV w.
,
Göber, t. 2, s. 132
czas powstania:
1472
,
E. Kloss, Die schlesische Buchmalerei, s. 195-196
czas powstania:
1579
,
f. 155r: „Per me Fra. Blasium Pinnilgini (?) scriptum anno domini 1579.”
typ tekstu: mszał
forma: kodeks
materiał (podłoża): pergamin
język: łaciński
ilość kolumn: 2
wys. x szer. (blok): 36 cm, 29 cm
wys. x szer. (oprawa): 39 cm, 31 cm
l. kart (opisowa): 155
powstanie oprawy:
nowożytność
typ oprawy: zdobiona
oprawa:
deski obciągnięte brązową skórą, z tłoczeniami renesansowymi z 2. poł. XVI w. – herby; ornament liniowy i florystyczny, złocenia; dwa zapięcia; sześć zwięzów na grzbiecie; oprawa po konserwacji (Jan Dorosz, Wrocław 1972 r.)
sygnatura: I F 361
umiejscowienie:
właściciel:
Klasztor premonstratensów we Wrocławiu
katalogi:
Göber, t. 2
,
s.
132-133
literatura:
W. Oeser, Das „a” in der gotischen Buchschrift
,
s.
36
J. Drabina, Idee koncyliaryzmu na Śląsku
,
s.
88, 138
J. Gromadzki, Malarstwo miniaturowe na Śląsku w okresie 1380-1550
,
s.
passim
B. Miodońska, Małopolskie malarstwo książkowe 1320-1540
,
s.
146
H. Kowalewicz, Cantica medii aevi polono-latina. T. I. Sequentiae
,
s.
16, 23, 35
H. Kowalewicz, Polska twórczość sekwencyjna wieków średnich
,
s.
168, 171, 181
W. Schenk, W jaki sposób można ustalić czas powstania oraz miejsce pochodzenia i używania śląskich rękopisów liturgicznych?
,
s.
35, 39, 40