czas powstania:
2. poł. XIII w.
,
Göber, t. 2, s. 209
typ tekstu: graduał
forma: kodeks
materiał (podłoża): papier & pergamin
język: łaciński
ilość kolumn: 1
wys. x szer. (blok): 39 cm, 30 cm
wys. x szer. (oprawa): 42,5 cm, 33 cm
l. kart (opisowa): 196
powstanie oprawy:
nowożytność
typ oprawy: zdobiona
oprawa:
deski obciągnięte skórą z tłoczeniami renesansowymi: ornament liniowy i florystyczny; ślady po 5 okuciach na przedniej i 5 na tylnej okładce; 2 zapięcia zachowane; 5 zwięzów na grzbiecie
sygnatura: I F 416
umiejscowienie:
właściciel:
Klasztor cystersów w Henrykowie
katalogi:
Göber, t. 2
,
s.
209
literatura:
A. Karłowska-Kamzowa, Gotyckie rękopisy iluminowane na Śląsku do 1450 r.
,
s.
101-127 (z reprod. f. 15)
A. Karłowska-Kamzowa, Znaczenie iluminatorstwa cysterskiego
,
s.
377-385
A. Karłowska-Kamzowa, Malarstwo śląskie 1250-1450 (1980)
,
s.
112
M. Markowski, Zygmunt z Pyzdr
,
s.
198
J. Morawski, Polska liryka muzyczna w średniowieczu
,
s.
33-35
,
il.
il. na s. 194
J. Morawski, Sekwencje cysterskie
,
s.
ss. IV-IX (reprod. f. 183v, 189v)
W. Schenk, W jaki sposób można ustalić czas powstania oraz miejsce pochodzenia i używania śląskich rękopisów liturgicznych?
,
s.
37, 39
K. Jażdżewski, Lubiąż. Losy i kultura umysłowa śląskiego opactwa cystersów (1163-1642)
,
s.
149, 150
B. Miodońska, Małopolskie malarstwo książkowe 1320-1540
,
s.
126
Notae musicae artis: notacja muzyczna w źródłach polskich XI-XVI wieku
,
s.
196, 292 et passim
Monasticon Cisterciense Poloniae, T. 1
,
s.
238
J. Gromadzki, Malarstwo miniaturowe na Śląsku w okresie 1380-1550
,
s.
passim
H. Grüger, Der Nekrolog des Klosters Heinrichau
,
s.
52
H. Grüger, Der Konvent von Heinrichau von der Reformation bis zur Säkularisation (1810)
,
s.
74