czas powstania:
1351
,
kolofon na f. 1r: „Anno domini Millesimo trecentesimo quinquagesimo primo completus est liber iste ad honorem dei et beati Vincencij episcopi et martiris in die beati Urbani martiris per manus fratris Johannis Lozacconis sub reverendo patre domino Nicolao abbate monasterij sancte Vincencij prope Wratislaviam”
typ tekstu: graduał
forma: kodeks
materiał (podłoża): pergamin
język: łaciński & niemiecki
ilość kolumn: 1
wys. x szer. (blok): 45,5 cm, 32 cm
wys. x szer. (oprawa): 48,5 cm, 34 cm
l. kart (opisowa): 244
powstanie oprawy:
średniowiecze
oprawa:
deski średniowieczne, pokryte zdobioną, brązową skórą; ornament liniowy; zachowane metalowe zapięcia oraz jedno metalowe naroże na przedniej i dwa na tylnej okladce; ślady po okuciach; odnowiony grzbiet
sygnatura: I F 422
katalogi:
Göber, t. 2
,
s.
217-218
literatura:
E. Kloss, Die schlesische Buchmalerei
,
s.
52, 55, 201
W. Schenk, Rękopisy liturgiczne od XIII do XV wieku w Bibliotece Uniwersyteckiej we Wrocławiu
,
s.
196-197
H. Kowalewicz, Cantica medii aevi polono-latina. T. I. Sequentiae
,
s.
21, 35, 36, 37, 42
H. Kowalewicz, Polska twórczość sekwencyjna wieków średnich
,
s.
171, 181, 182, 183, 187
J. Pikulik, Sekwencje Notkera Balbulusa w polskich rękopisach muzycznych
,
s.
66, 71, 74, 75, 78
J. Morawski, Polska liryka muzyczna w średniowieczu
,
s.
41, 111, 242, 263, 268, 301, 330
J. Pikulik, Sekwencje polskie
,
s.
7-128
W. Tomaszewski, Graduały norbertańskie Ms. Ms. II F 385, I F 422, I F 423 z Biblioteki Uniwersyteckiej we Wrocławiu
,
s.
59-194
A. Karłowska-Kamzowa, Gotyckie rękopisy iluminowane na Śląsku do 1450 r.
,
s.
101-127
A. Karłowska-Kamzowa, Malarstwo śląskie 1250-1450 (1979)
,
s.
15, 109
J. Drabina, Idee koncyliaryzmu na Śląsku
,
s.
88, 138
A. Karłowska-Kamzowa, Znaczenie iluminatorstwa cysterskiego
,
s.
368-369
K. Jażdżewski, Lubiąż. Losy i kultura umysłowa śląskiego opactwa cystersów (1163-1642)
,
s.
226
B. Miodońska, Śląskie malarstwo książkowe
,
s.
380
Malarstwo gotyckie w Polsce, t. 2: Katalog zabytków
,
s.
420-421
D. Tabor, Malarstwo książkowe na Śląsku w XIV wieku
,
s.
375-376