czas powstania:
2. poł. XV w.
,
Göber, t. 2, s. 165
typ tekstu: graduał
forma: kodeks
materiał (podłoża): pergamin
język: łaciński
ilość kolumn: 1
wys. x szer. (blok): 44,5 cm, 31,5 cm
wys. x szer. (oprawa): 46,5 cm, 36 cm
l. kart (opisowa): XVII+291
powstanie oprawy:
nowożytność
typ oprawy: zdobiona
oprawa:
renesansowa: deski obciągnięte jasną skórą, bogato zdobioną/stemplowaną: ornament liniowy i florystyczny; ślady po narożnych okuciach na przedniej i tylnej okładce; ślady po 2 zapięciach/klamrach; 5 zwięzów na grzbiecie
sygnatura: I F 387
katalogi:
Göber, t. 2
,
s.
165-166
literatura:
J. Gromadzki, Malarstwo miniaturowe na Śląsku w okresie 1380-1550
,
s.
passim
M. Kalita, Analiza źródłoznawcza rękopisu muzycznego Ms. I F 387 z Biblioteki Uniwersyteckiej we Wrocławiu
,
s.
11-138
J. Morawski, Polska liryka muzyczna w średniowieczu
,
s.
41, 11, 329
,
il.
il. na s. 280, 282
W. Schenk, W jaki sposób można ustalić czas powstania oraz miejsce pochodzenia i używania śląskich rękopisów liturgicznych?
,
s.
41
J. Pikulik, Sekwencje Notkera Balbulusa w polskich rękopisach muzycznych
,
s.
66, 70, 71, 72, 74, 75, 76, 77, 78, 79
J. Pikulik, Sekwencje Adama z St. Victor w Paryżu w polskich rękopisach muzycznych
,
s.
164, 174
H. Walther, CMAevi 1959 N 17175 (f. 269v)
Notae musicae artis: notacja muzyczna w źródłach polskich XI-XVI wieku
,
s.
354-356, 389 et passim