czas powstania: 2. poł. XIII w.,
Göber, t. 2, s. 211
forma: kodeks
materiał (podłoża): pap., perg.
język: łacina
ilość kolumn: 1
wys. x szer. (blok): 33,5 cm, 24 cm
wys. x szer. (oprawa): 35 cm, 25 cm
l. kart (opisowa): 2 nlb.+164
powstanie oprawy: średniowiecze
oprawa: deski obciągnięte skórą z tłoczeniami; ornament liniowy; ślady po 5 okuciach na przedniej i na tylnej okładce; ślady po 2 zapięciach; 6 zwięzów na grzbiecie; przednia okładka odpadła (oderwała się); tylna okładka (deska) pęknięta wzdłuż i oderwana, pozostała jedynie część okładki
sygnatura: I_F_418
katalogi:
Göber, t. 2,
s. 211
literatura:
Monasticon Cisterciense Poloniae, T. 1,
s. 81, 397
Notae musicae artis: notacja muzyczna w źródłach polskich XI-XVI wieku,
s. 194
K. Jażdżewski, Biblia henrykowska I F 13 i Psałterz trzebnicki I F 440,
s. 109-119
K. Jażdżewski, Lubiąż. Losy i kultura umysłowa śląskiego opactwa cystersów (1163-1642),
s. 181, 202, 206
J. Morawski, Polska liryka muzyczna w średniowieczu,
s. 21, 248, 301, 329,
il. il. na s. 254-255, 260-262
W. Schenk, W jaki sposób można ustalić czas powstania oraz miejsce pochodzenia i używania śląskich rękopisów liturgicznych?,
s. 35, 38, 46, 47
W. Schenk, Zagadnienie zależności kultu św. Stanisława biskupa od kultu św. Tomasza Kantauryjskiego,
s. 76, 77, 82, 83, 84
St. Rybandt, Średniowieczne opactwo cystersów w Rudach,
s. 96, 103