czas powstania: 2. poł. XIII w.,
Göber, t. 2, s. 201
forma: kodeks
materiał (podłoża): perg.
język: łacina
ilość kolumn: 1
wys. x szer. (blok): 48 cm, 32,5 cm
wys. x szer. (oprawa): 51 cm, 34 cm
l. kart (opisowa): 126
powstanie oprawy: nowożytność
typ oprawy: zdobiona
oprawa: deski obciągnięte skórą z tłoczeniami: ornament liniowy i florystyczny; na przedniej okładce wytłoczone: „1679.”; ślady po 5 okuciach na przedniej i 5 na tylnej okładce; ślady po 2 zapięciach; 5 zwięzów na grzbiecie
sygnatura: I_F_411
umiejscowienie:
właściciel:
Klasztor cystersów w Kamieńcu Ząbkowickim,
do 1810
katalogi:
Göber, t. 2,
s. 201
literatura:
Notae musicae artis: notacja muzyczna w źródłach polskich XI-XVI wieku,
s. 194, 345-356, 368 et passim
Monasticon Cisterciense Poloniae, T. 1,
s. 236, 238, 289
A. Karłowska-Kamzowa, Gotyckie rękopisy iluminowane na Śląsku do 1450 r.,
s. 101-127 (z reprodukcją f. 9v)
A. Karłowska-Kamzowa, Malarstwo śląskie 1250-1450 (1980),
s. 108
A. Karłowska-Kamzowa, Znaczenie iluminatorstwa cysterskiego,
s. 377-385
R. M. Libor, Ars cisterciensis. Buchmalereien aus mittel- und ostdeutschen Klosterbibliotheken,
s. 61-63
J. Morawski, Polska liryka muzyczna w średniowieczu,
s. 21, 248, 301, 303, 329,
il. il. na s. 251-252, 265
W. Schenk, W jaki sposób można ustalić czas powstania oraz miejsce pochodzenia i używania śląskich rękopisów liturgicznych?,
s. 35, 37, 38, 46, 47
Sztuka polska romańska i przedromańska,
s. 700
W. Węgrzyn-Klisowska, Muzyka w dawnym Wrocławiu,
s. 36, 90-91, 176
K. Jażdżewski, Lubiąż. Losy i kultura umysłowa śląskiego opactwa cystersów (1163-1642),
s. 149, 196, 200, 202, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 219, 235,
il. 11, 12
W. Schenk, Zagadnienie zależności kultu św. Stanisława biskupa od kultu św. Tomasza Kantauryjskiego,
s. 76, 77, 82, 83, 84
D. Tabor, Iluminacje cysterskich kodeksów śląskich XIII wieku. Rozprawa doktorska,
s. passim